Το έργο “ Οργανωτική Αναβάθμιση και Ψηφιακός Μετασχηματισμός του δικτύου Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) και των παρεχόμενων υπηρεσιών” εστιάζει στην βελτίωση της αποτελεσματικότητας των ΚΕΠ στον δημόσιο τομέα, συγκεκριμένα στην διευκόλυνση της επικοινωνίας και των διαδικασιών εξυπηρέτησης του πολίτη από τους δημόσιους φορείς.
Η ΕΔΥΤΕ έχει αναλάβει την υλοποίηση του υποέργου “Πληροφοριακό σύστημα των ΚΕΠ : KEP Back Office (Υποστηρικτικές Υπηρεσίες) και Πύλη EU-GO” το οποίο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των ΚΕΠ με ψηφιακές υπηρεσίες και τη διασφάλιση της πρόσβασης των Ενιαίων Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών στο portal του EU-GO.
Πιο συγκεκριμένα, σκοπός του υποέργου είναι να σχεδιάσει και αναπτύξει το πληροφοριακό σύστημα υποστήριξης λειτουργίας (back-office) των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), που για οποιονδήποτε λόγο δε δύνανται να εξυπηρετούνται μέσω των ψηφιακών υπηρεσιών της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης gov.gr. Επίσης, έχει ως σκοπό τον σχεδιασμό, ανάπτυξη και υλοποίηση της νέας ελληνικής πλατφόρμας του EU-GO, για την πληροφόρηση και εξυπηρέτηση πολιτών της ΕΕ για παροχή διασυνοριακά υπηρεσιών επιχειρηματικού ενδιαφέροντος στην Ελλάδα.
Οι στόχοι της ΕΔΥΤΕ είναι:
- Η αντικατάσταση του παλιού πληροφοριακού συστήματος των ΚΕΠ με νέο, το οποίο θα έχει δυνατότητα διαλειτουργικότητας με άλλα συστήματα του δημοσίου ή αναγκαία μητρώα, όπως το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών-Δίαυλος.
- Η επικαιροποίηση - Βελτίωση της πύλης EU-GO.
Ο ρόλος της ΕΔΥΤΕ αφορά το σχεδιασμό, τη μελέτη και ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών (back end) και την δημιουργία εύχρηστων εργαλείων (front end) για τους υπαλλήλους των ΚΕΠ, με αποτέλεσμα την αύξηση του αριθμού των διαδικασιών που θα διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά και τη γρήγορη ηλεκτρονική διακίνηση των εγγράφων μειώνοντας το χρόνο ικανοποίησης των αιτημάτων από τους πολίτες.
Ο εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ, θα γίνει σε πολλαπλά επίπεδα, επιφέροντας παράλληλα και τα εξής οφέλη:
- Διάθεση εργαλείων στους υπαλλήλους των ΚΕΠ ώστε να εκτελούν απρόσκοπτα την εργασία τους, μέσα από μια ενοποιημένη δικτυακή πλατφόρμα.
- Αναβάθμιση υπηρεσιών και απλοποίηση των διαδικασιών που καλούνται να διεκπεραιώνουν σε ημερήσια βάση.
- Αύξηση του αριθμού των διαδικασιών που θα διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά παράλληλα με την δυνατότητα ηλεκτρονικής διακίνησης των εγγράφων από τους πολίτες χωρίς την ανάγκη εκτύπωσης ή/και δημιουργίας αντιγράφων.
- Διασύνδεση/ Διαλειτουργικότητα των επιμέρους συστημάτων της Δημόσιας Διοίκησης, όπως το:
- Κέντρο Διαλειτουργικότητας (ΚΕΔ) της ΓΓΠΣΔΔ
- η Κυβερνητική Πύλη GOV.GR
- το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών (ΕΜΔ-Δίαυλος)
- το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.ΕΠ.)
ώστε να ενισχυθεί η διαδικασία της αυτεπάγγελτης, ηλεκτρονικής όμως, αναζήτησης επιμέρους δικαιολογητικών τα οποία απαιτούνται για την ολοκλήρωση της κάθε επιχειρησιακής διαδικασίας.
Ως επιπλέον όφελος, η διαλειτουργικότητα με τις ανωτέρω υποδομές, οι οποίες θα αναπτυχθούν εντός και εκτός του παρόντος έργου, θα διευκολύνει την επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο μεταξύ των φορέων εξυπηρέτησης των πολιτών, και θα διαθέτει πληροφορίες σχετικές με τον χρόνο ολοκλήρωσης των φάσεων των ψηφιοποιημένων διαδικασιών, δίνοντας στον πολίτη ανα πάσα στιγμή ξεκάθαρη εικόνα στις συναλλαγές του με το δημόσιο.
Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Χρηματοδοτικό Μηχανισμό ΕΟΧ προγραμματικής περιόδου 2014 2021, για το Πρόγραμμα με τίτλο «Χρηστή Διακυβέρνηση, Θεσμοί και Διαφάνεια», με Διαχειριστή Προγράμματος την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Εφαρμογής ΤΠΕ (ΕΥΔΕ ΤΠΕ) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.