Page 21 - Annual2022_29.09.23
P. 21
από το 2022 διπλό ρόλο ως πλατφόρμα επιμόρφωσης Δημοσίων υπαλλήλων και ως εκπαιδευτικό εργαλείο για τους πολίτες στη χρήση των εφαρμογών του gov. gr.
Ανάπτυξη Ψηφιακών Ικανοτήτων – Εθνική Ακαδημία Ψηφιακών Ικανοτήτων
Στο πλαίσιο των στόχων της ΕΔΥΤΕ για την ανάπτυξη των ψηφιακών ικανοτήτων στη χώρα περιλαμβάνεται ο σχε- διασμός και η παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης, κατάρτι- σης, επιμόρφωσης και πιστοποίησης. Η ΕΔΥΤΕ αποτελεί σύμβουλο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης
σε θέματα σχεδιασμού και υλοποίησης δράσεων για την ανάπτυξη των ψηφιακών ικανοτήτων στη χώρα, και είναι αρμόδια για την ανάπτυξη και λειτουργία της Εθνικής Ακαδημίας Ψηφιακών Ικανοτήτων.
Με βάση τη θεσμική αρμοδιότητα της ΕΔΥΤΕ και σε εφαρμογή του άξονα «Ψηφιακές Ικανότητες και Δεξιό- τητες» της Βίβλου Ψηφιακού Μετασχηματισμού, η Διεύ- θυνση Ψηφιακών Ικανοτήτων σχεδιάζει και υλοποιεί τις παρακάτω ενέργειες και δράσεις:
z την ανάδειξη της Εθνικής Ακαδημίας Ψηφιακών Ικανοτήτων (www.nationaldigitalacademy.gov.gr) ως τον κεντρικό πυρήνα του εθνικού οικοσυστήματος ανάπτυξης ψηφιακών ικανοτήτων,
z τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη μαθημάτων ανάπτυ- ξης ψηφιακών ικανοτήτων με βάση τα Ευρωπαϊκά Πλαίσια Αναφοράς (DigiComp, κ.λπ.) για τον εμπλου- τισμό του περιεχομένου της Εθνικής Ακαδημίας Ψηφιακών Ικανοτήτων,
z την ανάπτυξη πρωτοβουλιών και δράσεων για την ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και ενδυνάμωση των πολιτών για την καλλιέργεια ψηφιακής συνείδησης,
z την συμμετοχή σε Εθνικά, Ευρωπαϊκά και Διεθνή έρ- γα Ψηφιακού Μετασχηματισμού για παροχή συμβου- λών σε μεθοδολογίες για προφίλ δεξιοτήτων, καθώς και για συνεργασία στην παραγωγή εκπαιδευτικού περιεχομένου, σε ευθυγράμμιση με τα Ευρωπαϊκά Πλαίσια, την Εθνική Στρατηγική και το Εθνικό Πλαίσιο Ψηφιακών Ικανοτήτων,
z την αξιοποίηση και ανάδειξη βέλτιστων πρακτικών και καινοτομιών, στον τομέα ανάπτυξης των ψηφι- ακών ικανοτήτων, που έχουν δοκιμαστεί σε άλλες χώρες με αντίστοιχες συνέργειες εθνικών φορέων,
z την αξιοποίηση ανθρώπινων πόρων και χρηματοδο- τικών εργαλείων (εθνικών και ευρωπαϊκών) για την υλοποίηση των παραπάνω στόχων.
Ανάπτυξη της Εθνικής Ακαδημίας Ψηφια- κών Ικανοτήτων (https://nationaldigitalacademy.gov.gr/)
Στόχος της Εθνικής Ακαδημίας Ψηφιακών Ικανοτήτων είναι να αυξήσει τον ψηφιακό γραμματισμό του γενικού πληθυσμού σε ευθυγράμμιση με τον στόχο της ΕΕ, ώστε το 80% όλων των πολιτών να έχει τουλάχιστον βασικές δεξιότητες έως το 2030.
Ταυτόχρονα, εστιάζει στην ανάπτυξη εκείνων των προ- ηγμένων και εξειδικευμένων ψηφιακών ικανοτήτων που απευθύνεται στον ενεργό επαγγελματικά πληθυσμό ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες που προκύπτουν από τις αναδυόμενες τεχνολογίες και στις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Η επίτευξη των στόχων αυτών απαιτεί τη ανάπτυξη ευκαιριών και δυνατοτήτων ώστε μεγάλος πληθυσμός πολιτών να μπορεί ταυτόχρονα και στον προσωπικό τους διαθέσιμο χρόνο να παρακολουθούν μαθήματα της επιλογής και των προσωπικών τους αναγκών και παράλληλα αδύναμοι ψηφιακά πολίτες να ενθαρρύνονται και να ενδυναμώνονται ώστε να μετατρέ- πουν το φόβο απέναντι στις τεχνολογίες σε δημιουργία και ευχαρίστηση.
Η Εθνική Ακαδημία Ψηφιακών Ικανοτήτων αναπτύσσε- ται σε τρεις πυλώνες που περιλαμβάνουν:
α) Τη δημιουργία μαθημάτων (MOOCS) με βάση τα Ευρωπαϊκά Πλαίσια Ικανοτήτων όπου καθορίζονται τα επίπεδα, προσδιορίζεται το περιεχόμενο των μαθη- μάτων και προβλέπεται η αντιστοίχιση με το επίπεδο πιστοποίησης.
Η παραγωγή των μαθημάτων MOOCS ακολουθεί την ανάπτυξη μιας ολιστικής εκπαιδευτικής προσέγγισης
21
ΕΤΗΣΙΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2022