Page 112 - Annual2022_29.09.23
P. 112
112
z Υποστήριξη διαδικασιών εκλογής και εξέλιξης λοι- πών Ιδρυμάτων/Φορέων
Στο πληροφοριακό σύστημα «ΑΠΕΛΛΑ», για τη διαχείριση των διαδικασιών εκλογής και εξέλιξης καθηγητών, καθώς και την κατάρτιση και τήρηση των μητρώων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.), έχει προβλεφθεί η ένταξη των διαδικασιών πρόσληψης και προαγωγής του ερευνητικού προ- σωπικού των ερευνητικών κέντρων και ινστιτούτων και των τεχνολογικών φορέων του άρθρου 13Α
του ν.4310/2014, δυνάμει της υπ’ αρίθμ. 134664 ΥΑ του Υφ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων (ΦΕΚ 695 Β 4/3/2020).
Οι διαδικασίες των παραπάνω φορέων υποστηρίζο- νται μέχρι σήμερα από το πληροφοριακό σύστημα, ως διαδικασίες όμοιες με τις αντίστοιχες των Α.Ε.Ι.
Η πλήρης ενσωμάτωση των νέων φορέων, ωστόσο, απαιτεί σημαντικές εργασίες παραμετροποίησης ώστε οι θέσεις και τα μητρώα τους να διαφοροποιηθούν σε σχέση με αυτά των Α.Ε.Ι.
z Βελτιστοποίηση επιμέρους διαδικασιών
Στο πλαίσιο της αξιολόγησης της υφιστάμενης λειτουργί- ας του πληροφοριακού συστήματος έχουν συγκεντρωθεί προτάσεις και παρατηρήσεις εμπλεκομένων αναφορικά με τη βελτιστοποίηση των επιμέρους διαδικασιών που υποστηρίζονται. Οι βελτιώσεις αυτές απαιτούν την ανά- πτυξη νέων λειτουργιών αλλά και τον επανασχεδιασμό κάποιων υφιστάμενων, προς όφελος των τελικών χρη- στών του πληροφοριακού συστήματος.
Ενδεικτικά αναφέρονται:
z Επανασχεδιασμός της διαδικασίας πιστοποίησης των χρηστών, ώστε να περιορίζεται ο χρόνος που μεσολαβεί από την εγγραφή τους έως την υποβολή υποψηφιότητας
z Επανασχεδιασμός της διαδικασίας απόσυρσης υποψηφιοτήτων
z Διαχείριση αρχείων και δεδομένων των χρηστών και τήρηση ιστορικού σύμφωνα με την πολιτική ιδιωτι- κότητας της υπηρεσίας, με έμφαση στη διατήρηση εγγράφων που δεν χρησιμοποιούνται πλέον
z Βελτιστοποίηση στον τρόπο παραγωγής επιτελικών αναφορών προς τα ιδρύματα και το ΥΠΑΙΘ
z Επιβεβαίωση και διασφάλιση της καλής λειτουργίας των αναβαθμίσεων του πληροφοριακού συστήματος
Οι αναβαθμίσεις του πληροφοριακού συστήματος, που προκύπτουν τόσο από την ανάγκη ενσωμάτωσης νέων λειτουργικοτήτων όσο και από ενέργειες υποστήριξης για την προσαρμογή της υπηρεσίας σε έκτακτες ανά- γκες (π.χ. αλλαγές στον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας), απαιτούν τη συνεχή υποστήριξη, ανατροφοδότηση και βελτιστοποίηση της λειτουργίας του. Με κάθε αναβάθ- μιση επηρεάζονται όλες οι επιμέρους εφαρμογές του πληροφοριακού συστήματος της υπηρεσίας. Ως εκ τού- του, οι δοκιμές λειτουργικότητας και επαλήθευσης των προδιαγραφών λειτουργίας θα πρέπει να διενεργούνται με τρόπο συνεχή, εντατικό, σύγχρονο και ασφαλή.
Εντός του 2022, σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Ανώτατης Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ., ολοκληρώθηκε η αποτύπωση των απαιτήσεων για τις αλλαγές που επιφέ- ρει στη λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος ο ν. 4957/2022. Δρομολογήθηκε, επίσης, η ένταξη της Σχολής Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας, δυνάμει του ν. 4962/2022.
Επιπλέον, υλοποιήθηκαν οι εξής αναβαθμίσεις και επε- κτάσεις του πληροφοριακού συστήματος:
z Αναβάθμιση της λειτουργικότητας συμπλήρωσης και ενημέρωσης του προφίλ καθηγητή ή ερευνητή που συμμετέχει στο μητρώο ΑΠΕΛΛΑ.
z Προσαρμογές της λειτουργικότητας διαχείρισης θέσεων, με στόχο την ορθή και πλήρη διάκριση των θέσεων Ερευνητικών φορέων έναντι αυτών των ΑΕΙ.
z Αναβάθμιση του υποσυστήματος που διαχειρίζεται το Γραφείο Αρωγής Χρηστών, ώστε να διαθέτει επιπλέ- ον λειτουργικότητες για την υποστήριξη των χρηστών της υπηρεσίας.
ΕΤΗΣΙΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2022