Page 119 - Annual2022_29.09.23
P. 119
Πιο συγκεκριμένα, μέσω της Εθνικής Πύλης Αναπηρίας, οι δικαιούχοι μπορούν να:
z υποβάλουν αίτημα για αξιολόγηση και πιστοποίηση αναπηρίας μέσω των νέων ψηφιακών υπηρεσιών του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (e-ΚΕΠΑ)
z υποβάλουν αίτημα για χορήγηση Κάρτας Αναπηρίας z έχουν πρόσβαση στα διαθέσιμα δεδομένα που τη-
ρούνται στο Ψηφιακό Μητρώο Ατόμων με Αναπηρία
και
z πληροφορηθούν για τις διαθέσιμες παροχές που σχε-
τίζονται με την αναπηρία, καθώς και για τα κριτήρια επιλεξιμότητας αυτών.
Συγχρόνως, θα αναπτυχθεί ψηφιακό μητρώο πιστοποι- ήσεων αναπηρίας , στο οποίο θα μεταφερθούν, με αυτο- ματοποιημένο τρόπο, όλες οι υφιστάμενες πιστοποιήσεις που βρίσκονται ήδη σε ψηφιακά αρχεία.
Στόχος είναι για όλες τις παροχές που δικαιούνται να εξυπηρετούνται χωρίς να υποβάλλουν τα ίδια δικαιολο- γητικά σε διαφορετικούς φορείς (όπως ΚΕΠΑ, ΟΠΕΚΑ, Περιφερειακά Γραφεία Μεταφορών ή Κοινωνικών Υπηρεσιών, Δημοτικές Υπηρεσίες, ΚΕΠ, κ.λπ.) και στον Άξονα Προτεραιότητας «Αύξηση της πρόσβασης σε αποτελεσματικές και χωρίς αποκλεισμούς κοινωνικές πολιτικές».
Βασικό όφελος είναι ότι τα άτομα με αναπηρία θα μπορούν να εξυπηρετούνται αποτελεσματικά και να ενημερώνονται κεντρικά από μια ψηφιακή Πύλη που θα παρέχει όλες τις απαραίτητες υπηρεσίες και πληροφορί- ες, διευκολύνοντας την καθημερινότητα τους και μειώ- νοντας τη γραφειοκρατία. Επιπλέον, η Πολιτεία θα μπορεί να ακολουθεί μια αποτελεσματική και στοχευμένη δημό- σια πολιτική όσον αφορά στα άτομα με αναπηρία.
Με την επίδειξη της κάρτας αναπηρίας, οι ενδιαφερόμε- νοι θα απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα και παροχές που έχουν και σήμερα (από όλα τα Υπουργεία) χωρίς να χρειάζεται να επιδεικνύουν τα έγγραφα πιστοποίησης αναπηρίας τους. Η κάρτα θα μπορεί να χρησιμοποιείται και ως ευρωπαϊκή κάρτα αναπηρίας. Οι διάφοροι φορείς (δημόσιοι και ιδιωτικοί) που δίνουν τις παροχές θα μπο- ρούν να επιβεβαιώνουν με ασφάλεια την καταλληλότητα
των δικαιούχων, χωρίς να επεξεργάζονται ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.
Οι χρήστες - δικαιούχοι του Πληροφοριακού Συστήματος υπολογίζονται σε περίπου 400.000 και θα έχουν τη δυνα- τότητα να εξυπηρετούνται ως καθημερινοί χρήστες των ψηφιακών υπηρεσιών της ΕΔΥΤΕ που έχουν σχεδιαστεί στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού του Δημό- σιου Τομέα.
Μέσα στο έτος, πραγματοποιήθηκε η προετοιμασία και η διαμόρφωση των αναγκών συστήματος για την υλοποίη- ση του έργου.
Επέκταση της ηλεκτρονικής υπη- ρεσίας διαχείρισης αιτήσεων για τη χορήγηση στεγαστικού επιδόματος
https://stegastiko.minedu.gov.gr/
Χρηματοδότηση: Ε.Π. «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα»
Διάρκεια: 15/12/2021- 31/10/2023
Το έργο “Επέκταση ολοκληρωμένης υπηρεσίας διαχείρι- σης αιτήσεων για τη χορήγηση στεγαστικού επιδόματος στους φοιτητές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ”, αφορά στην επέκταση και αναβάθμιση της υπηρεσίας Φοιτητικό Στεγαστικό Επίδομα.
Βασικοί στόχοι του έργου είναι να επιτευχθούν, η ανα- βάθμιση της λειτουργίας της ηλεκτρονικής υπηρεσίας για τη διαχείριση του στεγαστικού επιδόματος, η απλοποίηση και η βελτίωση της διαδικασίας αίτησης και χορήγησης του στεγαστικού επιδόματος από τους δικαιούχους φοιτητές.
Σκοπός, να παρέχεται καλύτερη εξυπηρέτηση στους φοι- τητές των Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών της χώρας.
Πιο αναλυτικά το έργο περιλαμβάνει:
119
ΕΤΗΣΙΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2022